Šveicarijos tarptautinių tyrimų ir sertifikavimo kompanijos ICERTIAS atliktas 2017/2018 m. Lietuvos tūkstantmečio kartos auditorijos tyrimas atskleidė, kad šalies Y karta, rinkdamasi prekes ir paslaugas, vertina ir nacionalinius, ir tarptautinius prekės ženklus.

„Lidl“ prekės ženklas atsidūrė pirmojoje pozicijoje įvertinus geriausios kainos ir kokybės santykį skirtingose Lietuvos „Best Buy Award Millennials 2017/2018“ tyrimo kategorijose ir pasiekė aukščiausią rezultatą iš visų kompanijų.

„Toyota“ prekės ženklą tyrimo dalyviai įvardijo kaip geriausią pasirinkimą automobilių kategorijoje, o „Ryanair“ – avialinijų kategorijoje. Geriausios kainos ir kokybės santykio jogurtų kategorijoje tyrimo dalyviai geriausiai įvertino „Alma“ jogurtus, o mėsos gaminių kategorijoje – „Biovelos“ kumpio, dešrų bei dešrelių produktus.

Geriausiai savo kategorijose įvertinti buvo ir tokie prekiniai ženklai kaip „Obelių“ (aliejaus kategorija), „Jacobs“ (tirpios kavos kategorija), „Knorr“ (tirpių sriubų kategorija), Neptūnas” (negazuoto mineralinio vandens buteliuose kategorija), „Kėdainių konservų fabrikas“ (kečupo kategorija), „Tymbark“ (vaisių sulčių kategorija), „Schauma“ (plaukų šampūnų kategorija), „L’Oréal“ (veido kremų kategorija), „Barilla“ (makaronų kategorija), „Swedbank“ (bankų kategorija), Ergo“ (draudimo kompanijų kategorija).

Tūkstantmečio arba Y karta, kaip apibūdina demografai, – tai 17–37 metų amžiaus žmonės, gimę tūkstantmečių sandūroje. Skaičiuojama, kad ši karta jau turi arba per artimiausius kelerius metus turės didžiausią perkamąją galią – tai reiškia, jog gamintojams ir paslaugų tiekėjams ši auditorija tampa svarbiausia vartotojų grupe. Tūkstantmečio karta pasitiki internete prieinama informacija ir nepažįstamų žmonių rekomendacijomis. Šios kartos atstovai lengvai priima naujus produktus ir paslaugas, siekia būti inovatoriais, o ne sekėjais, nuo jų priklauso ekonomikos augimas ir plėtra. Todėl vis daugiau įmonių pasaulyje savo rinkodaros kampanijas nukreipia būtent į šią auditoriją.

ICERTIAS „Best Buy Award Millennials“ tyrimas Lietuvos rinkoje buvo atlikamas šių metų birželį ir liepą. Tyrime dalyvavo 1200 respondentų (18–37 metų amžiaus). Bendrovės negali savęs nominuoti ar tiesiogiai pateikti prašymų dalyvauti rinkos tyrime. Prekės ženklai „užsitarnauti“ „Best Buy Award“ statusą galėjo tik respondentams įvardijus paslaugą ar prekę kaip geriausią pasirinkimą tam tikrose kategorijose. Atsakydami į tyrimo klausimus respondentai galėjo patys, savais žodžiais apibūdinti produktus ir paslaugas.

Tyrimas atskleidžia vartotojų asmeninę patirtį, nuomones, pasitenkinimo lygį, o šie duomenys naudojami vertinant prekių ir paslaugų kainos ir kokybės santykį rinkoje.

ICERTIAS „Best Buy Award“ tyrimas atliekamas pagal Tarptautinių prekybos rūmų (ICC) ir Europos mokslinių tyrimų ekspertų asociacijos (ESOMAR) priimtas Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų kodekso nuostatas.

Tyrimas atskleidė, kokiems prekės ženklams simpatizuoja Lietuvos tūkstantmečio karta

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *