„Specialistai pastebi, kad jaunuoliams šiais laikais sudėtinga sukurti savo gyvenimo aprašymus (CV), darosi vis sunkiau nuspręsti, ką jie nori veikti gyvenime“, – pastebi jaunimo skyriaus ekspertė bei Jaunimo informavimo centro darbuotoja Ingrida Mažonavičiūtė. Balandžio 17 d., kai buvo minima tarptautinė jaunimo informavimo diena, startavo jaunimui skirtas projektas „Vasara, nesustok!”. Šio projekto tikslas – informuoti jaunus žmones apie galimybes įsidarbinti vasarą ar apie savanorystes užsienyje.

Informacijos gausos amžiuje itin svarbu atrinkti kokybiškas žinias

Nors XXI a. dar vadinamas informacijos gausos amžiumi, tačiau jaunimas susiduria su jos pertekliumi. Daugelis nesugeba atsirinkti, kas patikima ar aktualu.

Neseniai duris pravėręs jaunimo informavimo centras, kuris yra įsikūręs Vilniaus miesto savivaldybėje (Konstitucijos pr. 3) yra pasirengęs suteikti jauniems žmonėms informaciją apie įvairias aktualijas iš kompetetingų specialistų lūpų. Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas pastebėjo, kad tokie centrai yra labai populiarūs Estijoje, Suomijoje bei visoje Vakarų Europoje, tačiau jų dar neturi nei latviai, nei lenkai. Todėl Vilnius tampa lyg regiono lyderiu.

Jaunimo informavimo centro ir Eurodesk tinklo iniciatyva startavęs naujas projektas „Vasara, nesustok!” skatins jaunų žmonių užimtumą vasaros metu, padės jiems susirasti sezoninį darbą bei suteiks informaciją apie festivalius, stovyklas, savanorystes.

Tinklo žurnalistė Patricija Babrauskaitė pašnekino Vilniaus jaunimo informavimo centro darbuotoją Ingridą Mažonavičiūtę.

Kas jaunimo informacijos centre suteiks žinių jauniems žmonėms?

Apie sezoninį darbą, pavyzdžiui, mes galime pasakyti tik pagrindinę informaciją, tačiau nukreipsime pas specialistą. Turime darbo centro atstovą, kuris gali atsakyti į specifinius klausimus, būtent tam tikroje srityje: apie sezoninį darbą, savanoriavimą.

Pats principas veikia taip: ateini į jaunimo informavimos centrą, papasakoji apie tai, kas tave domina. Gali būti, kad net ne iš karto žinai konkretų klausimą, tačiau kartu pasistengsime jį iškristalizuoti ir išspręsti. Taigi, centro atstovo pareiga yra išsiaiškinti, ko iš tikrųjų reikia atėjusiam jaunam žmogui.

Ar jaunimo centre apsilanko tik jaunimas ar ir jų tėvai?

Žinoma, ir patys vaikai, ir jų tėvai čia yra visad laukiami.

Turime tokių pavyzdžių, kai į jaunimo informavimo centrą ateina tėvai ir sako, kad ieško darbo šešiolikos metų vaikui. Tačiau pakalbinus, paaiškėja, kad visai ne darbo ieško, o veiklos vasarai, užsiėmimų jos metu. Tokiais atvejais mes ir esame konsultantai, gyvi žmonės, kurie padeda išgryninti, ko žmogus nori. Tada arba mes patys atsakome į tą klausimą, arba, jei nesame pakankamai kompetetingi tą padaryti, nukreipiame į specializuotus ekspertus.

Kokiais šaltiniais vadovaujatės teikdami informaciją?

Į rūpimus klausimus pirmiausiai stengiamės atsakyti patys, vadovaudamiesi „Jaunimo informavimo vadovu“.

Kadangi vienas žmogus negali visko aprėpti – turime įvairių sričių specialistų: savanorystės, tarptautinio mobilumo bei kita. Taip pat, jei reikia, kontaktuojame su Jaunimo darbo centru, Turizmo darbo centru, Savanorystės centru bei kitomis institucijomis.

Kokiu principu remdamiesi Jūs ieškote atsakymų į jaunam žmogui rūpimus klausimus?

Visų pirma, atėjęs žmogus pasako ko nori, šiuo atveju – kad nori savanoriauti. Išsiaiškiname, kur konkrečiau jis tai nori daryti, ir pirmasis šaltinis, kuriuo naudojamės –mūsų partnerių „Žinau viską“ tinklalapis. Aš, pavyzdžiui, tiesiog paprasčiausiai su tuo jaunu žmogumi peržvelgiu pranešimus šiame tinklalapyje ir jeigu ten nieko nerandame, pasinaudoju kontaktais, kuriuos turiu iš įvairių savanoriškų organizacijų, ir ten nukreipiu atėjusį žmogų.

Taigi, pats tinklalapis yra kaip priemonė, kuri padeda surasti tinkamus kontaktus, o darbuotojai tiesiogiai komunikuoja su tam tikrų sričių ekspertais ir atstovais. Galimybių, pavyzdžiui, kad ir savanoriavimo, yra begalės, tačiau jaunas žmogus nežino kur kreiptis, nes neturi tinkamų kontaktų – Vilniaus jaunimo informavimo centro tikslas yra padėti surasti tuos kontaktus.

Jaunimo informavimo centras ne agituoja įsitraukti į kokią nors konkrečią veiklą, o tik suteikia informaciją apie esamas galimybes, kadangi atsirinkti iš visos informacijos gausos kokybiškas bei patikimas žinias gali būti sudėtinga.

„Mūsų specialistai niekada nesako savo nuomonės. Tikslas – pateikti galimybių sąrašą apie mobilumo galimybes, o jau tuomet jaunas žmogus pats nusprendžia, ar šią idėją „perka“ ar ne, atitinkamai pagal jo lūkesčius“, – pabrėžė jaunimo skyriaus ekspertė Ingrida Mažonavičiūtė.

O man pasirodė taip…

Pats jaunimo informavimo centras man sudarė tikrai gerą įspūdį. Jauki aplinka, gražus centro dizainas – tikrai patraukli erdvė jaunam žmogui. Nuoširdūs darbuotojai pasirengę padėti ar tiesiog pabendrauti tau aktualiomis temomis apie ateities perspektyvas.

Ši iniciatyva yra ypač naudinga, nes skatina jaunus žmones tapti veikliems visuomenėje: skatina jų pilietiškumą prisidėdami prie kampanijos „Man ne dzin!“, skatinančios balsuoti artėjančiuose rinkimuose, motyvuoja aktyviai įsitraukti į renginius, netgi siekia padėti įsilieti į darbo rinką. Taigi, kiekvienas gali drąsiai kreiptis bei apsilankyti šiame centre vien smalsumo vedini – girdėjau, greitu metu ten lyg ir atsidarysianti kavinukė.

Kokias galimybes įsidarbinti vasarą turi jaunimas?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *