Daugumai iš mūsų yra tekę dalyvauti darbo pokalbyje. Neretu atveju gauname neigiamą atsakymą dėl darbo vietos gavimo, nors manėme, kad pasirodėme tinkamai ir savo trūkumų įvardyti negalime. Tokioje situacijoje būname sumišę, nes darbdaviai nėra linkę pateikti Jūsų netinkamų veiksmų analizės ataskaitos po įvykusio darbo pokalbio. Remiantis tokiomis situacijomis, Mykolo Romerio universiteto studentė Gerda Jackutė atliko tyrimą, kuriuo buvo siekta išsiaiškinti darbdavių bendras tiesas apie tai, kas lemia sėkmę darbo pokalbių metu. Tyrimo metu apklausta 20 skirtingų darboviečių vadovų iš viešojo saugumo, statybos, informacinių technologijų, finansų, pardavimų, komunikacijos, reklamos, švietimo ir laisvalaikio srities.

Pirmojo įspūdžio efektas

Remiantis mokslininkų duomenimis, nustatyta, kad pirmasis įspūdis susiformuoja per pirmąsias 7 sekundes. Rodos, per tokį trumpą laiką vos spėtume pasisveikinti ar ištarti pirmuosius žodžius. Neretu atveju tai daro įtaką tolimesnei pokalbio eigai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad 55 proc. darboviečių vadovų pirmąjį įspūdį suformuoja  apžvelgę kandidato išvaizdą, o likusieji 45 proc. respondentų pirmąjį įspūdį sieja su atrinkto dalyvio prisistatymu. Žmogaus psichologiją nagrinėjantys mokslininkai teigia, kad norint padaryti gerą pirmąjį įspūdį kandidatai turi vilkėti tokią aprangą, kuri atitiktų darbo vietą, į kurią kandidatuojate. Prisistatymo efektas gali būti įvairiapusis. Stiprus rankos spustelėjimas, pasisveikinimo metu, signalizuos apie agresyvų charakterį, o silpnas paspaudimas asocijuosis su silpnu kandidato būdu.

Išvaizda, apranga ir jos detalės

Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad kone pusę respondentų išvaizdą pateikia kaip svarbiausią sėkmės rodiklį darbo pokalbių metu. Asmenys, organizuojantys darbo pokalbius, rekomenduoja klasikinę arba formalią aprangą. Nepamirškite, jog apranga turi būti švari ir tvarkinga. Taip pat rekomenduojama vilkėti aprangą, kuri atitiktų norimos darbo vietos specifiką. Komunikacijos srities atstovė teigia: ,, ,,… jei ieško mezgėjų, tai kodėl per pirmas dvi sekundes nepademonstravus savo mezginių nuo galvos iki kojų, bet jei einame dirbti į stiklinį ofisą, tada – kantai, lakas ir geros siūlės…“. Pasirinkę aprangą nepersistenkite su kitomis įvaizdžio detalėmis. Pavyzdžiui, daugumos moterų priklijuojamos ar priaugintos blakstienos darboviečių vadovams, ypatingai moteriškos lyties atstovėms, asocijuojasi su kompetencijos stoka.

Kandidato vertybės ir neigiamą įtaką darantys veiksniai

Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad darbdaviams labiausiai patinka rišlus, aiškus kandidato kalbėjimas. Vadovai pataria kalbėti glaustai ir argumentuotai. Išskirtos darbdavių vertybės: atvirumas, informatyvumas darbovietės tema, mandagumas, puikūs komunikaciniai gebėjimai. Didžioji dalis respondentų rekomenduoja vengti: meluoti apie savo patirtį, pataikauti, neigiamai atsiliepti apie savo buvusią darbovietę. Įdomu ir tai, kad daugiau nei pusę apklaustųjų pasisakė už tai, kad mieliau įdarbintų kandidatą su įvaldytais komunikaciniais gebėjimais ir prastu gyvenimo aprašymu, nei tokį kandidatą, kuris neturi gerų bendravimo įgūdžių, tačiau gali pasigirti puikiu gyvenimo aprašymu. Nieko nuostabaus, jog Harvardo universiteto tyrimas rodo, kad šiais laikais CV nieko nebelemia. Lemia santykiai.

Ir niekada nenusiminkite jei darbo pokalbis praėjo ne taip, kaip tikėjotės. Pasidžiaukite tuo, kad iš jo galite pasisemti patirties ir tobulėti, kas veda sėkmės link.

Ko reikėtų vengti ir kaip reikėtų elgtis darbo pokalbių metu?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *